19 Ocak 2012 Perşembe

Ukalalık

Afedersiniz ama bir ortamda en hazedemediğim şey de ukalalıktır, özellikle de yeni girilen bir ortamda, tanımadığın insanlar varsa. Bİlip bilmeden bir konu hakkında şöyle de böyle de vır vır vır hiç durmaksızın konuşan, ay çok konuşkan ay çok bilgili zannedilen tipler. Ulan orda onun o konuştuğu konu üzerine Üniversite okudum + konuştuğu konu üzerinde 4 sene çalıştım, yüksek lisans yaptım höyy höyy! Abi, yıllardır böyle pasif, mütevazi, sessiz sakin kaldım hep. Ama artık dayanamıyorum insanların bu densizliklerine. Kendilerini yerli yersiz övmelerine, ego tatminlerine, yuh! diyorum artık. Ortamda senden daha iyi bilen var mı diye bi düşün rezil olmadan önce di mi? Ya nedir bu anlamıyorum, nereni tatmin ediyorsun? Şimdiye kadar hep efendi efendi oturup, sustum. Lan hataymış! Öyle yaparsam anladım ki şu yaşımda; hayatındaki gelişmeleri engelliyormuşsun. İnsanlar, bu ukala ama cahil tiplerin, böyle cahil cesaretiyle naralar atmalarını poh pohlayıp, biryerlere gelmelerine neden oluyorlarmış. Ya gerçekten böyle biliyor musunuz?
Sen sustukça  efendi oturdukça siliniyorsun, eğitimini de almış olsan, üstüne yüksek lisansta yapsan, o mütevazilik senin tabutun olur kariyerinde!
Çünkü bu Millenium'da işte böyle yeni tipler türedi ve onlar vır vır vır konuşarak insanları resmen 2x2=3'e inandırma yolunda ilerliyorlar. Aman! sakın ha siz ezilmeyin altlarında, dürüstlük, mütevazılık ve gerçek bilgiyle bu egocuları yerli yerine oturtmak lazım! Yoksa nolur bu dünyanın hali, vay ki ne vay!

Hiç yorum yok: